۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۲
کد خبر: ۶۵۲۶۳۰
قالیباف:

 هر چه زودتر پیشنهاد واگذاری سهام خودروسازان به مردم اجرایی شود

 هر چه زودتر پیشنهاد واگذاری سهام خودروسازان به مردم اجرایی شود
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: هرچه زودتر پیشنهاد واگذاری سهام خودروسازان به مردم اجرایی شود تا قیمت خودرو کاهش یابد و دود تصمیمات به چشم مردم نرود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به مسائل مطرح شده پیرامون صنعت خودرو اظهار داشت: زیرمجموعه های پوششی خودروسازان خریدار اصلی سهام خودشان هستند که این باعث افزایش هزینه‌ها و قیمت خودرو می‌شود.

وی افزود: هر چه زودتر پیشنهاد واگذاری این سهام به مردم اجرایی شود و اعتبار آن صرف بازپرداخت وام‌های خودروسازان از بانک‌ها شود تا قیمت خودرو کاهش یابد و دود تصمیمات به چشم مردم نرود.

 

 

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شیما شریفی
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
بسیار پیشنهاد بجا و درستی است و امیدوارم عملی شود و مافیااحتمالی مانع تحقق آن نگردد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
سالروز شهادت مولا علی علیه السلام را تسلیت عرض می کنم
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
اگر آمدن مجلس جديد و قاليباف ، تواما با قانونگذاري منجر به تركيدن حباب قيمت ظالمانه خودرو باشه خیلی عالی می شه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
من نمی دانم خودرو هنوز ساخته نشده پیش فروش شده دوسال پول مردم در دست خودرو ساز بعد ازکلی انتظار تازه اگه دلار هم بالابره بازم خودرو را گرانتر تحویل میدن داخل این موندم چرا خودروسازهای ما متضرر شدن خوب پس این چطور ضرری هست که دست اندر کارای خودرو حاضر. نیستند عقب بکشند تا نیروهای جدید روی کار بیان ما که دانش بنیان داریم و حتی کلی تولید کنندگان درجه یک داریم چرا کیفیت نداریم تمام امیدم مجلس جدید هست فکر میکنم ایندفعه مردم میتوانن حق پایمال شدشون را پس بگیرن تا یه قانون تصویب میشه فقط سودش را یه عده خاص میبرن
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
این اقتصاد طوفان زده و رانتی منتظر جهاد مرد بزدگ این عرصه یعنی قالیباف عزیز هست تا جبهه انقلاب را سربلند کنه ان شاالله.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
این پیشنهاد خوبی نیست باز دود عملکرد بد مدیران سایپا و ایران خودرو چشم مردم را کور خواهد کرد اجازه بفرمائید سرمایه گذران و تولید کنندگان خودروهای با کیفیت وارد میدان تولید و عرضه خودرو شوند چرا ما همواره ملت را مکلف می کنیم بلحاظ انحصار بویژه در تولید خودرو از محصولات بی کیفیت با قیمت گزاف و منت فراوان استفاده نموده متعاقب آن مشمول خسارت جانی و مالی شده که اساسا کشور نیز از آن آسیب ببیند..
1
0
چهرگانی
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
سهام زیانده سایپا و ایران خودرو به درد مردم نمی خوره فعلا نوبت سایپا است با زیان انباشته بالغ بر10هزار میلیارد تومان حدود 600میلیون دلار زیان یعنی سهمی 50تومان زیان انباشته را بدون سود دهی 130تومان میفروشن
1
0
ناشناس
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
من اینو میخام بدونم اگردو شرکت خودرو ساز زیانده هستن چرا شرکتهای زیر مجموعه خودرو ساز دندان تیز کردن برای خریدسهام انها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
حسب اعلام دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه : زیان انباشته خودروسازان به بیش از 55 هزار میلیارد تومان رسید و از این میزان، ۴۵ هزار میلیارد تومان سهم زیان انباشته خودروسازان و ۱۰ هزار میلیارد تومان سهم قطعه سازان است..تکلیف این زیان چه خواهد شد؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
با سلام به نظر من جامعه کارگری به هیچ عنوان از دولت هیچ کمکی در جهت افزایش حقوق خود دریافت نخواهد کرد چون دولت نمیخواهد . دولت فقط به فکر حقوق خود و کارمندانش است تا به بهترین شکل گذران زندگی کنند . کارمندانی که سر سوزن در تولید ثروت و ساخت کشور نقش ندارند . دولت به وزیران و مدیرانی پول و حقوق میدهد که نمیتوانند تورم و صفر شدن پول را کنترل کنند . خودرو را کنترل میکند طلا و دلار بالا می رود گ طلا و دلار را کنترل میکند بورس بالا می رود . بورس را کنترل میکند مسکن بالا میرود . انقدر که تو بوق دولت میکند که خودرو را کنترل کرده چرا مسکن را کنترل نکرد که یک کارگر با هزار سال کار نمیتواند خرید کند .چون فقط پول را روانه جیب خود و کارمندانش میکند و و این وضعیت ادامه دارد تا زمانی که کارگران و مردم برای خود دولت کارگری یا سپاهی را تشکیل دهد . ما نمی دانیم بر ای چه به وزیری که نمیتواند تورم را کنترل کند حقوق میدهد . هر جای دنیا بود این بی مسیولیتی را به هر شکل جواب میدادند . هر جای خصوصی بود طرف را بیرون میانداختند و غرامت میگرفتند . اینجا هر وزیری و هر کس هرکاری دوست دارد میکند بدون اینکه بازخواست شود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
درست میگه آقای قالیباف ولی متاسفانه شبکه رانت و نفوذ در سیستم دولت می خواد سهام رو به شرکت های تابعه که در اصل خودشان هستند یا اقوام و آشنایان شون هستن واگذار کنن تا از این راه پول کلانی به جیب بزنن و مردم همچنان پیاده گز کنند و در آرزوی پراید 60 میلیونی بمانند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
تنها راه حل برون رفت ، آزادسازی خودروهای کارکرده خارجی دارای نمایندگی با 5 سال عمر بدون انتقال ارز است
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
پیشروی و پیشبرد انقلاب، به افراد انقلابی نیاز دارد... درود بر سردار قالیباف
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
در این صورت خود رو سازان مجبور می شوند حساب و کتابشان را شفاف نمایند.یعنی باید معلوم کنند مثلا چقدر در برخی انتخابات برای برخی کاندیداها هزینه کرده اند و یا مثلا چند ماشین به نمایندگان مجلس شیرینی داده اند یا هزینه سفرهای خارجی برخی مسئولان را به چه دلیل قبول کرده اند و یا معرفی شدگان برخی مسئولان را در کمال بی لیاقتی در پستهای مدیریتی پذیرفته اند.پس حالا حالا ها این دو فرغون ساز دولتی خواهند ماند تا از جیب ملت بیچاره خاصه خرجی نمایند و ملت بیچاره هم ماشین چهل سال پیش دنیا را به قیمت ماشین های روز دنیا بخرند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
چند هزار آقازاده در خودروسازی ایران مدیر هستند! هر مقامی که بازنشسته می‌شود، یک سمت در خودروسازی می‌گیرد، بس که این سفره خوشگل و سودآور است. ، ۷۰ درصد مدیران خودروسازی ایران آدم‌های سیاسی هستند و همه تصمیمات سیاسی آنها، تاثیر خود را روی قیمت تمام شده نشان می‌دهد.
1
0
ناشناس
United Arab Emirates
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مردم چرا خوابید چرا ما از اصل زندگی قافل شدیم برای چی بعد اینهمه سال کار و زحمت دنبال این باشیم که ارزش پولمون رووحفظ کنیم کی داره اینکارا میکنه به چه حقی زندگی رو گرفتن از ما....نشستیم یکی بیاد بگه بالا میره پایین میاد بخدا یه لیوان اب خوش از گلومون پایین نمیره اخه تا کی باید بپایم ماشین نره بالا سکه ارز یخچال تلویزیون ملک خوراکی لوازم تحریر لباس خرج برج اخه چقدر تا کی بیچاره کردن ما رو اخه کدوم رو بچسبیم همه هم گرفتار دادگاه پلیس راهنمایی رانندگی بی قانونی بی عدالتی فقر فحشا اعتیاد بدبختی
1
0
ناشناس
United Arab Emirates
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
دیروز‌میگن پراید شده ۵۶ تومن امروز میگن ریزش کرده شده ۷۰ تومن! مملکت داره معجزه اداره میشه وگرنه کسی نه کار میکنه نه چیزی رو به گردن میگیره.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
مشکل مسکن رو حل کنید، خودرو نخواستیم،. چ با این قیمت اجاره خونه ها چه کنیم؟ کجا بریم؟
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
هرگز با قیمت گذاری دستوری و اعمال محدودیت و ... نمی توان مشکل عرضه و تقاضا رو حل کرد. این روش تنها به افرایش رانت و کاهش بیش از پیش کیفیت منجر خواهد شد. تنها راه اصولی فراهم کردن زیر ساخت ها برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو و ایجاد شرکت های کارامد خودرو سازی خصوصی است. حتی ازاد سازی واردات بدون در نظر گرفتن تحریم ها راه حل بهینه نیست
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
همین چند روز پیش توی مجلس اعلام کردند که دو خودرو ساز سایپا و ایران خودرو بیش از ده برابر مجاز پیش فروش داشتند ، یعنی هر کدام نزدیک یک میلیون سیصد تا چهارصد هزار خودرو پیش فروش کردند که این رقم از تولید سالانه این خودروسازها حتی در اوج تولید هم بیشتره .
خب حالا با این حجم تعهد چطوری هنوز دارن بر طبل پیش فروش و فروش ویژه و فلان و بهمان می کوبند ؟؟!!
کی قراره تعهداتشون را نسبت به حدود سه میلیون پیش خریدار که پول پرداخت کردند را انجام بدهند ؟؟!!
پیش فروش بهانه ای بیش برای سرکیسه کردن و خالی کردن جیب مردم نیست .
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
عامل گران شدن افسارگسیخته خودروشرکت های جک_ام وی ام_ وبهمن خودرو(کارا۲۰۰۰)میباشندکه بدون ضابطه ودلیل۲الی۳ماه بیش از۳۰الی۴۰درصدروی قیمت های خودگذاشته وباعث تورم گرانی وهرج ومرج اقتصادی درکل جامعه میشوند.لذاخواهشمنداست باپی گیری موردهای فوق که موثق میباشدجهت تعدیل وکاهش قیمت های این سه شرکت اقدام عاجل نموده وازافزایش قیمت های این سه خودروسازبه جدممانعت نمایبد.وانت کارا۲۰۰۰ظرف۳ماه حدود۴۰میلیون تومان ازطرف شرکت بهمن موتورافزایش قیمت داشته که علت آن نامعلوم است وکسی هم جوابگونیست که نیست این یعنی هرج ومرج درقیمت گذاری وبی ارزش شدن پول ملی؟؟؟؟!!!!!
اگرجلوی افزایش قیمت این سه خودروفروش گرفته شودوقیمت های این سه خودروسازبه۵ماه پیش برگردد
قیمت خودروهاکنترل وکاهشی میشود
1
0